(096) 789 04 56
Контактні телефони: Графік роботи:
  • Будні:с 10:00 до 19:00
  • Субота:с 10:00 до 14:00
  • Неділя:Вихідний
X
  • Згідно вашого місцезнаходження, ваша мова за замовчуванням: Українська
0 00 грн

ЩО ТАКЕ АУТИЗМ?

ЩО ТАКЕ АУТИЗМ?

Що таке аутизм?

Аутизм – це порушення розвитку, що проявляється протягом перших років життя дитини як наслідок неврологічного розладу та позначається на функціонуванні мозку. Діти, які страждають на аутизм, відрізняються надмірною самоізоляцією, всепоглинаючою пристрастю до одноманітності, нездатністю перейняти загальноприйняті способи поведінки в суспільстві, вступати в контакт або спілкуватися з іншими людьми. Діти з аутизмом, як правило, добре складені фізично й дуже привабливі. Більшість з них абсолютно нормальні зовні, але їхня поведінка разюче відрізняється від поведінки їхніх однолітків. Аутичні діти можуть годинами сидіти, вдивлятися в простір не звертаючи уваги на оточуючих, займатися повторюваними діями з предметами без видимої мети. Вони схильні часто влаштовувати істерики, які складно зупинити. Зустрічаються діти з менш яскраво вираженою симптоматикою, які дуже схожі на звичайних дітей, однак здаються трохи дивними. За дивацтвами можуть ховатися порушення розвитку, тому краще якомога раніше проконсультуватися у фахівців.

Лікування Оскільки аутизм являє собою широкий спектр відхилень поведінки, неможливо рекомендувати один універсальний засіб для всіх дітей, які страждають на аутизм. І хоча вони схожі, але разом з тим кожен із них унікальний. Люди з аутизмом можуть зробити значний прогрес при правильному навчанні. Чим раніше розпочата корекційна робота з ними, тим більше шансів на успішну адаптацію дитини.

Найбільший прогрес у галузі аутизму відбувається, коли фахівці співпрацюють з батьками, які з впевненістю можуть сказати, що працює, а що ні. Свідчення сотень батьків,які відновили або майже відновили дітей, допомагають спростувати міф, що діти з аутизмом нездатні до навчання.

Ознаки аутизму

Аутизм зазвичай проявляється в перший рік життя. Приблизно в третині випадків цей діагноз ставлять на другому або третьому році життя дитини.

Лікарі рекомендують обов’язково показати їм дитину, якщо вона:

  • Відмовляється від тактильного контакту з батьками, не любить коли до неї доторкаються, гладять по голові.
  • Не хоче дивитися Вам у вічі або робить це дивним способом (дивиться скоса або наче крізь вас)
  • Воліє бути одна, ніж з кимось
  • До кінця 12-го місяця не цікавиться оточуючими предметами та людьми, не вказуе на них
  • Не підтримує діалогу, замість відповіді використовує останні почуті слова.
  • У мові використовує ким-небудь сказане або десь почуте (наприклад рекламу), багаторазово цитує уривки з книг, фільмів
  • Не концентрує уваги на предметах та іграшках або, навпаки, приділяє їм надмірну увагу (крутить колесо машинки, розглядає дрібні деталі, довго переливає воду або сипле пісок, не реагуючи на те, що відбувається)
  • Байдужа (холодна) або надмірно прив’язана до мами
  • Повторює одні й ті ж рухи тіла (плескання в долоні, кружляння, підстрибування, махання руками, мружить очі)
  • Не наслідує дії батьків та ігри інших дітей
  • Боїться різких звуків, закриває при цьому вуха
  • Не здатна адаптуватися до нового оточення або наполегливо вимагає виконувати найдрібніші деталі розпорядку дня, її складно відвернути від одноманітних, повторюваних дій
  • Характерні незвичайні способи гри з іграшками чи іншими предметами (наприклад, повторюване викладення їх у ряди)

Крім цього є також зовнішні ознаки аутичної дитини (стосується малюків до 1,5 років). Батькам слід звернути увагу на такі особливості у малюків до 1,5 років:

1. Дитина вигинає спинку, відсторонюється, коли її тримають, і розслабляється, обм’якає коли її піднімають.

2. Деякі діти можуть почати розгойдуватися, битися головою.

3. Малюк ні про що не просить або, навпаки, весь час кричить.

4. Малюк рідко дивиться навколо та не реагує на дії інших людей, на те, що відбувається біля нього.

5. Рідше, ніж звичайні діти, посміхається та рідко або взагалі не відгукується на своє ім’я.

6. Ходить навшпиньки.

7. Проблеми з жестами: не намагається порозумітися за допомогою жестів, немає вказівного жесту, використовує незвичайні жести.

8. Зовсім не може чекати.

9. Реагує тільки наголос мами чи тата, ігноруючи звернення інших людей.

Якщо ви запідозрили аутизм у малюка, Вам потрібно звернутися до наступних фахівців у такій послідовності:

1. Педіатр / сімейний лікар

2. Дитячий невролог

3. Психолог, логопед (мовний терапевт)

4. Психіатр (ставить діагноз)

5. Корекційна робота з дитиною: батьки, медики, педагоги.

Рекомендовані корекційні педагоги:

  • Психолог
  • Дефектолог
  • Логопед або мовний терапевт
  • Соціальний педагог
  • Ігротерапевт
  • Арт-терапевт
  • Музичний терапевт, логоритміст
  • Лікар ЛФК, масажист

Как «достучаться» до малыша-аутиста

Главное – не становиться аутической семьей Диагноз «аутизм» – огромный удар для родителей. Но нужно знать, что есть большая вероятность полной адаптации малыша к социуму (если у ребенка сохранен интеллект). Большинство детей, родители которых с раннего возраста занимались их психологической и педагогической коррекцией, контролировали и устраняли поведенческие проблемы, живут полноценной жизнью. Но, чтобы добиться таких успехов, с каждым ребенком должны заниматься коррекционные педагоги, а родители в свою очередь должны приложить максимум усилий на дому. Главное – не замыкаться вокруг своего ребенка, не избегать друзей, путешествий с ребенком – не становиться аутической семьей. Ребенка нужно активно вводить в социум.

Будьте последовательны

Если педагог устанавливает для ребенка определенные правила, четко соблюдайте их дома. Например, чтобы остановить ребенка, скажите «стоп» или «останови» или возьмите за руку

Учите подражать

Поскольку у детей с аутизмом нарушена сфера подражания, им сложно участвовать в коллективных играх, вместе с другими играть в куклы, машинки, копать в песочнице, иногда даже просто находиться на площадке с детьми. Но гулять отдельно от других детей – ошибка. Нужно медленно, но уверенно учить ребенка подражать и делать что-то вместе со всеми.

Занимайтесь спортом

Лечебная физкультура способствует развитию мозга и координации движений. Дома Вы можете практиковать с малышом разные прыжки: на одной ножке, спрыгнуть с бровки, скакалку. Также можно лазить по стремянкам, приседать, кружить. Это не только укрепляет здоровье, но и дает понимание понятий «право-лево», «верх-низ».

Научитесь отказывать

Приучайте ребенка к словам «нет», «нельзя». Иначе она не поймет, что некоторые поступки причинят боль – будет толкать детей на площадке, избивать маму и т.д. Определите рамки поведения, тогда навыки ребенка будут формироваться постепенно и правильно.

Следуйте ритуалам

Например, приучая ребенка к горшку, нужно высаживать его всегда в одно и то же время (например обязательно перед сном или прогулкой, через 10-15 минут после еды или питья), вместе с ним выливать содержимое в унитаз, мыть руки, вытирать. исключительно ее полотенцем. Проделывайте все это много раз, сопровождая каждое действие комментариями, чтобы ребенок понял правила и чтобы игра превратилась в ритуал.

Не балуйте малыша!

Дети с аутизмом отличные манипуляторы, а вседозволенность мешает им развиваться. Поэтому старайтесь не делать всю работу за них.

Чаще хвалите

Не требуйте от ребенка всего сразу. Разбивайте любой навык на составляющие и хвалите малыша за малейшие достижения. Помните, что это в первую очередь ребенок, ваш ребенок. В Украине абилитация детей с аутизмом практикуется по трем направлениям:
Домашнее обучение, когда специалисты в формате репетиторства приходят домой и работают с ребенком, однако тогда у малыша плохо формируются навыки общения со сверстниками, что является проблемой для детей с аутизмом.
Обучение в коррекционных центрах, когда родители каждый день или несколько раз в неделю отвозят ребенка к разным специалистам на почасовые занятия. На сегодняшний день это самая распространенная форма помощи, недостатком которой является не только отсутствие общения со сверстниками в достаточном объеме, но и недостаточный для коррекционного эффекта объем самих занятий.
Обучение в специализированных садах формата «полного дня», без родителей; Здесь ребенок в рамках одного заведения в течение дня получает все необходимые коррекционно-абилитационные услуги, в таком случае адаптация и обучение наиболее успешны. Такую форму в Украине придает пока единственная Киевская школа-сад «Ребенок с будущим». К сожалению, в мире пока неизвестны методы, способные полностью излечиться от аутизма.
*Абилитация – система лечебно-педагогических и социальных мероприятий по отношению к инвалидам с детства, направленная на адаптацию к жизни.

Источник: CWF.com.ua

Назад
0 грн

Цей сайт використовує cookies. Ви можете змінити налаштування cookies у своєму браузері. Дізнатись більше .

instagram facebook